Hotel menginap berdekatan KLIA - my review

Susah juga kan kalau terpaksa transit lama di KLIA kan. Lebih-lebih lagi kalau menunggu di waktu malam. Transit ni kadang-kala mengambil tempoh berjam juga lamanya. Ada yang lebih 12 jam pun ada. Kesian pula apabila membabitkan orang tua dan anak-anak kecil. Nak golek-golek di airport bukan selesa pun. Orang di airport ramai. Kerusi tak banyak disediakan. Kalau ada pun, tak selesa nak lelapkan mata. Jika dilihat, ada yang bersila menyandar di dinding, ada yang baring di lantai, dan ada yang langsung tak boleh tidur sepanjang malam kerana resah menunggu waktu untuk berlepas. Hasilnya, pengsan sepanjang hari di tempat yang dituju. Sepatutnya boleh teruskan berjalan, ni makin penat adalah.

Sumber google : Rasa nak hempas badan ke katil kan bila tengok bilik ni. Berbaloi menginap daripada menunggu berjam-jam di airport. 

Cadangan tempat menginap ni berdasarkan pengalaman sendiri. Kami cadangkan Empress Hotel di Sepang. Hanya mengambil masa 10 minit sahaja untuk tiba di hotel. Apa yang menarik, bas disediakan di Level 1. Hanya di airport KLIA dan KLIA2 sahaja. 

Sumber google : Tak sempat berkelip dah sampai. Tipu sunat sikit. Haha

Bas akan mula beroperasi seawal 4.30 pagi dan berakhir pukul 12.50 tengah malam. Jangan risau tentang masa. Bas akan berada tepat pada waktunya di parking yang disediakan khas untuk penginap hotel. 

Sumber sendiri : Nah, dah bagi siap-siap jadual bergerak dan tiba. Tak ada tipu-tipu. 

Pengalaman menggunakan bas di sini, sangat tepat masanya. Kami tidak pernah tertinggal flight. Siap boleh lenggang kangkung lagi dalam airport. Kemudian boleh lagi melepak di mana-mana restoren untuk minum kopi. 

Sumber google : Saiz bas bergantung kepada waktu. Kalau waktu klimak, nilah rupanya saiz bas. Kalau pukul 12.50 pagi, van sahaja yang disediakan.

Harga bilik penginapan tidak mahal. Harga serendah RM113 untuk satu bilik. Sangat berbaloi. Daripada sakit badan, baik rehatkan diri dengan secukupnya dengan berbaring selesa di atas katil. 

Sumber google : Besar kan hotel ni. Tak mahal pun. Harga yang rendah jika ditempah secara online.

Ramai yang menginap di sini kerana terlalu dekat dengan airport. Hotel ini juga mempunyai banyak deretan bangunan yang mempunyai banyak jenis kedai. Daripada kedai runcit, alat tulis, dobi, kedai makan dan macam-macam lagi. Memang meriah. Kawasan perumahan juga mengadap elok di sebelah hotel. Menampakkan tergantungnya baju pramugari di ampaian. Tengok, pramugari pun tinggal berdekatan. Nampak sangat airport tidak berada jauh, kan!

Sumber google : Banyak sangat pilihan kedai. Tak usah risau kalau tertinggal berus gigi. 

Banyak lagi hotel lain yang boleh menginap. Tapi, kami langsung tidak ada pengalaman. Sebab hotel yang satu ni pun dah terbaik jika dinilai daripada pengalaman. Selamat menginap!

Link berkaitan :

2 comments:

  1. betul tu, apa salahnya keluarkan duit sikit daripada dapat sakit belakang kan? nampak hotel tu pun ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada infant atau orang tua, baik book hotel

      Delete